2020-10-07 05:30Press release

GetAccept värvar Jakob Bignert, tidigare produktchef på Evernote

Jakob Bignert VP ProductJakob Bignert VP Product

GetAccept har sedan starten 2016 dubblat sin omsättning varje år. 2020 är inget undantag, då omsättningen förväntas landa på 40mSEK. Bolaget har fortsatta tillväxtplaner och som del i strategin satsar man nu på utveckling av produkten och erbjudandet, genom att rekrytera in Jakob Bignert, som GetAccepts nya VP Product.

Jakob kommer med flera års erfarenhet från det amerikanska bolaget Evernote, där han anställdes som bolagets första produktchef och var med och utvecklade produkten från start. Senast har Jakob arbetat som produktchef på svenska Apptus. Med den erfarenheten i bagaget, kommer Jakob leda GetAccepts strategiska satsning mot en produkt-styrd tillväxt (product led growth), för att ytterligare skala upp verksamheten.

“Det ska bli riktigt spännande att ansluta sig till teamet på GetAccept. Jag kommer in med värdefull erfarenhet från min tid på Evernote, men också mer nyligen från Apptus, vilket jag nu ser fram emot att ta vidare och utveckla inom GetAccept. GetAccepts tjänst har redan de grundläggande förutsättningarna för att kunna skala utifrån en produkt-styrd tillväxtstrategi och jag ser fram emot att leda det arbetet framåt”, säger Jakob Bignert.

GetAccept är nästa generations plattform inom sales enablement och digital signering. Bolaget har det senaste året vuxit från 30 till över 100 anställda och öppnat upp nya kontor på flera marknader världen över.

“De bolag som är bäst på att attrahera rätt människor, med rätt kunskap, är de som också kommer kunna bli marknadsledande i sin kategori. Jakob har "sett filmen förut" och med hans erfarenhet av produktutveckling och från snabbväxande bolag i Silicon Valley kommer GetAccept ta nästa steg för att förändra hur B2B försäljning och affärer sker i en allt mer digital värld.”, säger Samir Smajic, VD och grundare av GetAccept.

Jakob Bignert börjar som VP Product på GetAccept den 1 november 2020.

Om GetAccept

GetAccept vision är att förändra hur företag arbetar med försäljning och erbjuder en SaaS-plattform som möjliggör fler och snabbare avslut genom att effektivisera offert- och signeringprocessen med hjälp av smarta lösningar för e-signering, dokumentspårning, säljautomatisering och skräddarsydd kommunikation. Bland de redan över 3000 kunderna finns bolag som Siemens, Tele2, Preem, Bravura, Scandic, Samsung, och Visma.

GetAccept grundades 2015 av fyra svenska entreprenörer, Samir Smajic, Mathias Thulin, Jonas Blanck och Carl Carell. GetAccept antogs till en av de mest prestigefyllda företagsacceleratorerna; Y-Combinator i Silicon Valley, Kalifornien, tack vare sin nytänkande och lösningsorienterade produkt. Idag finns GetAccept med kunder i över 50 länder samt med kontor och partners i San Francisco, Malmö, Stockholm, Oslo, Marseille, London och Aarhus.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frida Ahrenby VP Marketing, Frida Ahrenby@getaccept.com

GetAccept is an all-in-one sales platform combining video, live chat, proposal design, document tracking and e-signature to simplify the life of every sales team. Features such as personal video messaging, live chat and analytics are popular among sales, HR, customer success and development teams. Founded in 2015 by swedish entrepreneurs and Y Combinator alumni Samir Smajic, Mathias Thulin, Jonas Blanck and Carl Carell, the platform serves more than 25,000 users in more than 2,000 different enterprises across 40+ countries.